fredag 30 maj 2014

God ersättning till det mesta... man tager vad man haver...

Ibland försöker jag vara lite nyttig och tänka på vad jag stoppar i mig. En kompis tipsade då vad hon brukar äta istället för lunch, frukost, eller isället för efterrätt/fredagsmys (godis, chips, glass, och andra onyttigheter) och ändå få i sig något riktigt gott.

En smoothie, som är så god att jag ser fram emot att äta den om och om igen. Jag har gjort den både som frukost och som lunch på jobbet och till och med när vi hade filmkväll på jobbet satt jag och mumsade på en sådan här, istället för godis och chips som många andra satt och åt.

Recept på smoothien (räcker till två stora glas, och mättar fantastiskt)
250 g lättkvarg
ca 2 dl mild lättyghurt naturell
½ banan (ej nödvändigt)
en näve bär (hallon/blåbär/jordgubbar, man tager vad man haver)

Kör med stavmixern tills den är slät. Det går bra med frusna bär också, då blir det nästan som en yoghurtglass! Så gott!

När jag ätit den som lunch, har jag kompletterat med några skivor skinka/kalkon bredvid som tilltugg.

1 kommentar:

  1. If you're looking to lose weight then you absolutely need to try this totally brand new tailor-made keto plan.

    To create this service, licenced nutritionists, fitness trainers, and professional cooks united to provide keto meal plans that are efficient, suitable, price-efficient, and delicious.

    From their first launch in January 2019, thousands of people have already transformed their body and health with the benefits a certified keto plan can provide.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-tested ones provided by the keto plan.

    SvaraRadera